•   Aralık 16, 2015

Doğum sonrası çalışanlar için 6 sağlık önerisi

Ofis ortamında uzun süre oturarak çalışmak hepimizde sağlık sorunlarına neden oluyor. Ancak özellikle yeni doğum yapmış annelerin omurga sağlığını bozduğu için günde 4 saatten fazla oturarak çalışmaları çok tehlikeli. Acıbadem Hayat ofis annelerinin bu sorunlarını ortadan kaldıracak çözümler sunuyor.

 

ofis-annesi

 

Hareketsizlik, kasların güçsüzleşmesine, postürün bozulmasına ve buna bağlı kas spazmlarının oluşmasına neden olur. Ayrıca güçsüzleşen kaslar fıtık oluşumuna da zemin hazırlar. Bunun yanı sıra mouse ya da klavye kullanımı gibi tekrarlayan hareketler de el bileğinde, kolda ve omuzdaki tendonlarda hasar ve sinirlerde sıkışmaya neden olur. Bu hareketler ciddi ağrılar ve uyuşmaları da beraberinde getirir. Çalışma şartlarının zorluğu, stres, trafik ve depresyon gibi etkenler de ofis hayatına eklendiğinde yaşınız kaç olursa olsun omurganızda sorunlar başlar.

 

Bebekleri küçük olan çalışan annelerde ortopedik sorunlar çok daha fazla yaşanır. Doğumdan önce yaşanan hormonel değişimler, kaslarda gevşemeye neden olur. Bu durum da kadınların tekrarlayan hareketlerde daha kolay zorlanmasını beraberinde getirir. Bebek ilk başlarda kilo olarak hafif olsa da zaman içerisinde hızla kilo alır. Bebeğin sürekli kucakta taşınması sırasında bele, boyun ve kola fazla yüklenir. Bu duruma bir de gündüz yaşanan ofis hayatı eklendiğinde ortopedik sorunlar kaçınılmaz hale gelir. Yeni annelerin bu sorunları yaşamamaları için özellikle bebek bakımında mutlaka yardım almaları ve haftada 2-3 gün spor yapmaları gerekir. Kiloların 6 ay içerisinde verilmesi de ortopedik sorunları en aza indirir.

 

anne-bebek

 

Ofis çalışanlarının ortopedik sorunları yaşamamaları için şartlarının mutlaka düzelmesi gerekir. Şartlar düzelmediği takdirde tedavide başarı sağlamak maalesef çok zor. Koşulların sağlıklı bir hal almasının ardından fizik tedavi, ortopedik ürünler ya da ilaçlarla yaşanan sorunlar giderilir. Tüm bunların yeterli olmadığı ender durumlarda ise cerrahi operasyonlara başvurulur.

 

SAĞLIKLI BİR OMURGA İÇİN 6 ÖNERİ

 

**Yarım saatte bir ayağa kalkın. Ofis çalışanıysanız yarım saatte bir yerinizden kalkın, yürüyün ve egzersiz yapın. Belinizi, boynunuzu ve sırtınızı esnetecek hareketler omurga sağlığınız üzerinde etkilidir.

**Günde yarım saat yürüyün. Ancak unutmayın bu egzersiz gün içinde hareketsiz yaşıyorsanız bir işe yaramıyor. Bu nedenle hem sporunuzu yapın, hem de gün içerisinde toplamda 4 saatten fazla oturmayın.

masa-başı-oturma**Sandalyenizi masanızı dikkatle seçin. Sandalyenin yere tam olarak oturması için 5 adet ayağının olması gerekiyor. Masanız oturduğunuzda dirsek seviyesinde olmalı. Sırtınızı sandalye tam olarak desteklemeli. Ayaklar yere tam olarak temas etmeli. Dizlerle kalçanın açısı 90 derece olmalı.

**Bilgisayar ekranın seviyesini doğru ayarlayın. Ekran göz seviyenizde olmalı. Klavye el bileğinizi aşağı yukarı zorlayacak şekilde değil düz durmalı. Bilek masaya temas etmeli.

**Ofis içindeki bazı işlerinizi yürüyerek yapın. Telefonla ayakta yürüyerek konuşun, ofisteki bir arkadaşınıza mail atmak yerine yanına gidip konuşmayı tercih edin. İş yerinizde asansörü kullanmayın.

**Tüm gün çalışmanızı asla egzersizden saymayın. Haftada 2- 3 gün 45 dakika spor yapın. Bunun dışında da ofis dışındaki hareketlerinizi artırın. Yakın mesafelere arabayla gitmeyin, toplu taşıma araçlarını kullanıyorsanız gideceğiniz yerden birkaç durak erken inin.