•   Kasım 23, 2014

Kilo vermenin anahtarı: İrade

Sağlıklı kiloyu korumak, her geçen gün, biraz daha güçleşmektedir. Başarılı olmak için uygun besin seçimleri yapmaya mecburuz. Öyle görülüyor ki, başarılı bir kilo yöneticisi olmanın yolu, sadece diyet yapmak veya aktiviteyi artırmaktan değil, bilgi ve iradeyi bir arada kullanmaktan da geçiyor. İşte size iradenizi güçlendirecek ipuçları;

 
kilo-verme-ic1- İRADE GÜCÜNÜ BESLEYİN: İradeyle kan şekeri arasında çok güçlü bir bağ vardır. Vücut glikozu proteinden ürettiğinde uzun zaman alır ancak daha uzun süre kan şekerini dengeler. Eğer kan şekeri seviyeniz gün içinde düzgün bir şekilde seyrediyorsa, yemek yeme isteğiniz de buna paralel olarak istikrar gösterir. Ancak gün içinde kendinizi saatler süren açlığa mahkum ediyorsanız, vücudunuz bu kez yemeğe karşı aşırı istek gösterir. Dört saat kadar aç kaldığınızda kan şekerinizde düşme gerçekleşebilir. Bu yüzden, kendinizi mutfakta buzdolabının önünde yiyecek ararken bulmanız içten bile değildir. Böyle durumlarda özellikle kan şekerinizin artmasına sebep olan karbonhidratlı besinlere yönelirsiniz. Kan şekerinizi kontrol altına almanın en etkili yolu ise lif bakımından ve protein içeren besinlerle ara öğün yapmaktır. Ceviz, fındık, badem ya da sütlü bir kahve seçeneklerinizden bazıları.

 
2- BİLGECE KUTLAYIN: İnsanlar spor yaptıkları zaman, kendileri için iyi bir şey yaptıklarını düşünürler. Ve genellikle bunu yiyerek kutlarlar. Nasılsa sporda 500 kalori yaktım o zaman bir pastayı hak ettim diye düşünürler. Halbuki kendinizi ödüllendirmek için yiyecekten daha iyi bir şey bulmalısınız. Spor sonrası kendinize masaj hediye edebilirsiniz veya en iyi arkadaşınızla buluşabilirsiniz.

 
3- TEDBİRLİ OLUN: Eğer iraden güçlü değilse, buzdolabında seni yoldan çıkaracak abur cubur bulundurma. Böylece irade gücünü boş yere denememiş olursun.

 
4- UYANIK OLUN: Uykusuz olduğunuzda iradeniz daha düşük olur. Bu nedenle erken yatarsanız, uykunun getirdiği irade düşüklüğünü yaşamazsınız.

 
5- BİLGİ SAHİBİ OLUN: Besinler hakkında bilgi sahibi olun. Nasıl ki, egzersiz yapmayı bilmeniz, vücudunuzun kas yapmasına veya daha çok kalori harcamasına yetmiyorsa, doğru beslenmeyi bilmeniz de, daha az kalori kazanmanıza kafi gelmez.

 
6- ERTELEYİN: Bir şeyi yemek istediğinizde kendinize yasakladığınız zaman ortaya çıkan mahrumiyet duygusu kimseye iyi gelmez. Ancak yemek istediğiniz şeyi ertelerseniz ve ileri bir tarihte yiyeceğinize kendinizi ikna ederseniz sürekli o yiyeceği düşünmek zorunda kalmazsınız.

 
7- MİDENİZİ DİNLEYİN: Beyninizi dinleyerek değil, midenizi dinleyerek yemek yemelisiniz. Bir saat kadar önce yemek yemiş olsanız bile tatlı bir şeyler atıştırmayı deneyin. Bakalım ne olacak?
Soslu, kocaman bir tabak makarna yediğinizi hayal edin. Eğer gerçekten açsanız, makarna gözünüze gerçekten güzel görünecek ve yemek isteyeceksiniz. Eğer iyi görünmüyorsa, beyniniz sizi kandırıyor demektir. Bunu aklınızdan çıkarmayın.

 
8- BİR SONRAKİ ANI DÜŞÜNÜN: Her ne kadar yemek yemek sizi mutlu etse de, yemek yemeden önce, bu yemeğin sizi amaçlarınıza ne kadar yaklaştırdığını ya da uzaklaştırdığını düşünün. Fazla yedikten sonra yaşayacağınız vicdan azabınızı ve vücudunuzda yaratacağı rahatsızlığı sadece 1 saniye düşünün. Sabırlı olun…