•   Aralık 30, 2015

Reflüye karşı 10 öneri

Reflü çok yaygın görülen bir rahatsızlık… Yaşam kalitesini düşürmekle beraber reflüyü yenmenin basit yöntemleri var. Geç saatte yemek yemenin zararlı olduğunu belirten Uzman Diyetisyen Serkan Tutar konu ile ilgili bilgiler verdi.

 

reflü
CİHAN’ın haberine göre Tutar, “Reflü midede kalan yemeklerin ters yolla ağıza geri gelmesidir. Tabi bu besin geri geldiğinde mide asidi ile birlikte geri gelir ve bu durum kişiye fazlası ile rahatsızlık verir. Çünkü midemiz aside dayanıklı olsa da ağız içi yapımız aside dayanıklı değildir. Reflünün oluşmasının iki temel nedeni vardır.” dedi ve ekledi: “Bunlardan birincisi bazı mide hastalıkları veya kullanılan ilaçlardır. İkinci faktör ise yanlış beslenme alışkanlığıdır. Yemek yemeden bir anda fazla miktarda yemek yemek reflünün temelidir. Ayrıca yatmaya yakın fazla besin tüketimi yani tok mideyle uyumak da reflüyü tetikler. Reflüye dikkat etmez ve ciddiye almazsanız mide problemlerinizin ciddiyeti her geçen gün artar.”

 

REFLÜYE KARŞI ÖNERİLER
-Reflü problemi olan bireylerin midesine bir anda yüklenmemesi çok önemlidir. Yani uzun saatler yemek yemeyip bir anda fazla besin tüketilmesi reflüyü tetikler. Özellikle yoğun ve uzun saatler çalışan bireyler öğün atlarlar ve fazla açlık duygusu ile ihtiyacı olan besinden daha fazlasını tüketirler. Bu nedenle ara ara ufak ara öğünler yapmalısınız.
-Geç saatlerde yemek yemek reflüyü tetikler. Artık midenizin dinlenmesi gereken saatlerde besin tüketirseniz hatta tok mide ile uyursanız reflünüz her geçen gün başınıza daha büyük bela olacaktır.

 

Böylece vücutta bazı hormonal düzensizlikler ve kan dolaşımında da değişiklikler meydana gelebiliyor. Central Hospital’dan Dahiliye Uzmanı Uzm. Dr. Salim Bereket, mevsim geçişlerinde yaşanan mide sorunları ve tedavi yöntemleri hakkında bilgiler veriyor.
-Yatmaya yakın besin tüketilmemesine ek olarak geç saatlerde uyumaya vücudu alıştırmak da reflüde sıkıntı çıkarabilir.
-Sigara içen bireylerin reflü problemi yaşama riski yüksektir. Çünkü içtikleri sigaranın %5’i mide ve barsak sistemine gider. Bu da sindirim sisteminizde uzun vadeli problemlere neden olur.
-Alkolde sigara gibi reflü problemine neden olur. Alkol tüketimini sınırlandırmak hatta mümkün olduğunca tüketmemek gereklidir.
-Yemek saatlerinin düzenli olması, bir gün önce hangi saatte yemek yendiyse ertesi günü aynı saatte yemek yenmesi çok önemlidir. Çünkü vücudunuz bu saatlerde besin tüketimine alışırsa mide problemlerinizin daha az olacağını unutmayın.
-Yenilen yemeğin miktarı kadar önemli olan diğer bir noktada yemeklerin hangi pişirme yöntemi ile hazırlandığıdır. Eğer kızartma veya kavurma ile yemekler hazırlanırsa bunun sindirimi çok zorlaşacaktır ve reflünüzü tetikleyecektir. Pişirme yöntemi olarak haşlama, ızgara veya buğulama yöntemleri tercih edilmelidir.

 

su-icmek
-Mide hassasiyetiniz fazla olması nedeni ile tüketmiş olduğunuz yiyecek ve içeceklerin sıcaklıklarına dikkat etmelisiniz. Çay ve kahve gibi içecekleri çok sıcak, suyu ise çok soğuk olarak içmemelisiniz.
-Baharatlar midenizde yanmaya neden olur ve reflünüzü tetikler. Özellikle karabiber, pul biber gibi mide duvarınızda harabiyet yaratabilecek baharatları tüketmeyin.
– Beslenme dışında da bazı şeylere dikkat etmelisiniz. Örneğin dar beden kıyafetler giyerseniz veya gece yattığınız yastık yeteri kadar yüksek değilse bu durumda reflünüzü tetikler.