•   Aralık 9, 2015

Sizi şaşırtacak radyo istatistikleri

URYAD ve Nielsen işbirliği ile 30 ilde 5.000 hane ve 7.500 birey üzerinde gerçekleştirilen Radyo Dinleme Alışkanlıkları araştırmasında Ekim ayı haftalık erişim analizlerinin sonuçları açıklandı.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock- 25-34 yaş arasındaki kişilerin erişimi yüzde 74,3

Yapılan araştırmada ayrıca radyoların 35-44 yaş grubunda da %75,1, 25-34 yaş grubunda ise %74,3 oranında erişime sahip olduğu belirlendi.
Ekim ayı haftalık erişim analizlerinde radyo mecrasının toplamda yüzde 70,8’lik erişime sahip olduğu belirlendi. Özellikle AB SES grubu bazında sağlanan haftalık yüzde 78,1’lik erişim oranı radyoların reklam sektörü için oldukça önemli bir mecra olduğunu ortaya koydu. Diğer sosyoekonomik statü gruplarına bakıldığında ise C1 grubunda yüzde 72,2, C2 grubunda yüzde 70,5 ve DE grubunda yüzde 66,3’lük erişim sağladığı saptandı.

radyo3

Foto: Shutterstock- Radyo erişimin en yüksek olduğu yaş grubu 35-44

 

ERİŞİMİN EN YÜK OLDUĞU YAŞ GRUBU

Radyoların Ekim ayında haftalık erişim oranlarında yaş grupları bazında inceleme gerçekleştirildiği zaman, erişimin en yüksek olduğu yaş grubunun yüzde 75,1’lik oran ile 35-44 yaş grubu olduğu ortaya çıktı.

25-34 yaş arasındaki kişilerin erişimin yüzde 74,3 olması da dikkat çeken bir diğer sonuç oldu. Cinsiyet bazında radyo erişimi incelendiği zaman erkeklerde radyo erişiminin yüzde 75, kadınlarda ise bu oranın yüzde 66 olarak gerçekleştiği belirlendi.