•   Kasım 26, 2014

TV karşısında sağlıklı atıştırmalıklar

Kış aylarında TV karşısında geçirdiğimiz vakitler yaz aylarına göre daha fazladır. Soğuyan havalar evi daha cazip kıldığından yapılacak en güzel aktivitelerin başında dizi veya film izlemek gelir. Dizi veya film izlerken de elimizin altındaki atıştırmalıklar vazgeçilmezdir. Peki, sizlere besin değeri yüksek kalorisi düşük atıştırmalıkları evde kolayca yapabileceğinizi ve hiçbir pişmanlık duymadan rahatlıkla yiyebileceğiniz söylesek?

 

Elma Cipsi

 

1 adet elmayı dilimleyip limon suyuna batırıp üzerine de tarçın serpiştirdikten sonra yağlı fırın kağıdının üzerine yayın. 100 c fırında yaklaşık olarak 45 dakika bekledikten sonra çıkarın. Bir paket cips yerine 12 adet elma cipsi yiyerek sadece 120 kalori almış olursunuz.

 

Limonlu Salatalık Kokteyli

 

Salatalıkları ince ince dilimleyip limon suyuna batırıp bir kokteyl bardağının içerisine yerleştirerek afiyetle yiyebilirsiniz. Bir adet salatalık sadece 10 kalori!

 

ekmek-kepek-yesil-71

 

Kepekli Kanepeler

 

Kepekli ekmekleri minik kareler halinde keserek üzerine light kaşar peyniri dilimleri, zeytin, yeşillik ya da salatalık vb. ekleyerek oldukça lezzetli sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz.

 

yogurt-yaban-mersini-71

 

Meyveli Yoğurt

 

Kış aylarında prebiyotiklerin tüketimini arttırılması hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirir bu nedenle hem kalorisi düşük hem de oldukça faydalı light meyve yoğurtlarını evde kolayca hazırlayabilirsiniz. İhtiyacınız olan bir adet light yoğurt ve güçlü bir antioksidan olan yaban mersini!