•   Ekim 31, 2014

Uzun yaşamın sırları

Hayatınızda yapacağınız birkaç değişiklik uzun yaşamanıza yardımcı olabilir.

Sağlıklı ve uzun yaşamak isteyenlerin dikkat etmesi gerekenler burada…

 

Araştırmalara göre sigara içmek, fazla alkol tüketmek, egzersiz yapmamak ve yeteri kadar meyve ve sebze tüketmemek yaşamınızdan 12 yıl çalıyor.

 

saglikli-yemek-pisirmek

 

Tabağınızı tamamen bitirmeyin: Yazar Dan Buettner’in araştırmasına göre; Japonya’daki yaşlı kadınlar yemek yerken tabaklarını sadece % 80’ini bitirmektedir.

St. Louis Üniversitesi’nde yapılan araştırmalarda az yemek yaşlanmayı normalin altına düşürerek yavaşlatır. Kalorilerin sınırlanması vücuttaki T3 üretimini düşürür, tiroid hormonu metabolizmanın yavaşlamasına sebep olur.

 

İlişkinize önem verin: Haftada iki ya da üç defa cinsel ilişkiye girerek hayatınıza üç yıl ekleyebilirsiniz.

Düzenli bir ilişki tansiyona, bağışıklık sisteminizin güçlenmesine ve sağlığınızı korumaya yardımcı olmaktadır.

 

yatak-kahvalti-71

 

Televizyonu kapatın: Televizyonun karşısında fazla zaman geçirmek ciddi olarak sağlığınız etkilemektedir.

Dört saat ya da daha fazla televizyon izleyen herhangi birisi, iki saat televizyon izleyene göre %46 daha fazla etkilenmektedir.

 

Güneşten uzak durun: Kırışıklıkları engellemek ve genç kalmak için güneşten olabildiğince uzak durun.

 

Sohbet edin: Arkadaşlarınız ve ailenizle aranızda güçlü bir bağ olmadan yaşamanıza devam etmeniz sizi hastalıklara açık hale getirir.

Yalnızlık, depresyona eğilimi olan yaşlı kişiler için büyük risk teşkil etmektedir.

 

3-olumsuz-insan-arkadaslar

 

Az miktarda alkol tüketin: Günde iki kadeh kadar şarap tüketmek kalp sağlığı için önemli olmakla birlikte arkadaşlarınız arasında rahat davranmanıza yardımcı olur.

 

Meyve ve sebze tüketin: Günde 2 ya da 3 porsiyon sebze ve meyve tüketmek sağlığınız için oldukça faydalıdır.

Lif ve vitamin içeren besinleri tüketmek, kalp hastalıkları riskinizi %76’ya kadar düşürerek, meme kanseri riskini de azaltır.

 

Spor yapın: Genç kalmak istiyorsanız günlük spor yapın. Araştırmalara göre yapılan egzersiz ve yürüyüş insan ömrünü 4 yıl uzatıyor.

Metabolizma, beyin ve kalbinizin daha etkili çalışmasına yardım ediyor. Günlük 30 dakika yürümeniz kalp hastalıkları riskinizi azaltır.

 

Sigara içmeyin: Amerika’nın Sağlık Gazetesi’nin araştırmasına göre sigara içmeyenler içenlere oranla 8 yıl daha fazla yaşamaktadır.

 

sigara-2